VVV-Venlo De Koelkrant, voorjaar 2024

VVV-VENLO.NL 11 DE KOELKRANT ESPN_VVV_297x210+Snijtekens.indd 1 1-5-2024 14:09:38 “DIT IS EEN MOOIE MANIER OM VVV-VENLO EEN HART ONDER DE RIEM TE STEKEN” VVV-Venlo herintroduceerde het afgelopen seizoen de Promopartners. Met het Promopartnerschap kunnen lokale bedrijven de Koelclub met een kleine sponsoring steunen én VVV helpen om weer meer zichtbaar te zijn in de regio. Het bleek de afgelopen maanden een groot succes! Onze accountmanagers gingen de voorbije weken en maanden de regio in om langs te gaan bij de lokale ondernemers met het aanbod om Promopartner te worden. Als Promopartner betalen ondernemers eenmalig €275,- en daar krijgen ze het nodige voor terug. Twee businesstickets, twee tickets voor de publiekstribune, vermelding op de website van VVV én exposure op de LED-boarding in het stadion bij thuiswedstrijden van VVV. Daarnaast ontvangen Promopartners een sticker voor op de ruit en een tafelvlag voor in de zaak. Een goede deal, zo vindt Alwin van Herwaarden van Café De Galerie in Venlo. “Als je kijkt wat je betaalt en wat daar tegenover staat, dan vind ik dat je er in verhouding veel voor terugkrijgt.” TERUG VAN WEGGEWEEST De Promopartners zijn niet nieuw, want in het verleden werd er al eens met Promopartners gewerkt bij VVV. Toen was onder meer Natuurslagerij Schreinemachers er al bij en ook nu is de Venlose slagerij opnieuw Promopartner. “Wij stonden met ons bedrijf mede aan de basis van deze vorm van sponsoring”, weet Toine Schreinemachers nog goed. “Na wat gesprekken bij VVV zagen we dat sponsoring voor ons als klein bedrijf vrij duur was of niet interessant genoeg omdat we niet vaak naar wedstrijden konden komen. Uiteindelijk heeft dat geleid tot de komst van de Promopartners en dat is denk ik nog altijd een mooie optie voor kleine bedrijven die VVV een warm hart toedragen.” BINDING MET BINNENSTAD Het Promopartnerschap is ook voor De Galerie een interessante manier om aan VVV verbonden te zijn. “Voor het grotere sponsorschap zijn wij simpelweg te klein, maar nu kunnen we met een klein bedrag toch iets doen voor de club en eens aanwezig zijn in het stadion”, aldus Van Herwaarden, die dan ook niet lang na hoefde te denken toen de accountmanagers van VVV bij hem binnenstapten. “VVV hoort gewoon bij Venlo, dat merken wij als café heel erg. Je ziet gewoon dat het drukker is in de binnenstad als VVV speelt. Zowel voor de wedstrijd als na de wedstrijd komen er veel supporters naar de stad. Ook bij ons in het café zijn er vaak VVV-supporters en die zorgen voor een goede sfeer, zeker als er gewonnen wordt.” Daarom was het voor Van Herwaarden logisch om Promopartner te worden. “Ik denk dat je vooral zelf ergens een goed gevoel bij moet hebben om aan sponsoring te doen. Dat gevoel was bij VVV eigenlijk direct goed, ook omdat er vaak supporters in onze kroeg komen. We kregen ook positieve reacties van gasten die het mooi vonden om de VVV-sticker bij ons te zien. Hoe meer je die stickers tegenkomt op de voorruiten van winkels en horecagelegenheden, hoe meer het opvalt. Dat is denk ik de kracht van dit sponsorconcept.” RECLAME VOOR DE STAD Ook Schreinemachers hoefde niet lang na te denken toen VVV onlangs weer aanklopte met de vraag om opnieuw Promopartner te worden. “Mijn mening is dat een voetbalclub de best mogelijke reclame kan zijn voor een stad. De lokale ondernemers hebben denk ik een sterke connectie met de club, zeker als er ook talentvolle spelers uit de regio in het eerste elftal staan. Wij hebben een warm gevoel bij VVV en het was voor mij dan ook snel duidelijk dat ik opnieuw Promopartner wilde worden. Helaas lukt het ons onder meer vanwege catering in het weekend niet om structureel thuiswedstrijden te bezoeken, maar dit is wel een mooie manier om iets voor de club te doen en de band tussen de club en de stad te versterken.” Interesse om Promopartner te worden van VVV-Venlo voor slechts €275,-? Stuur een mailtje naar onze accountmanager Sten van Lier: svanlier@vvv-venlo.nl. PROMOPARTNERS TERUG VAN WEGGEWEEST

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=